środa, 29 września 2010

Zupa dyniowa...

Jesień zawitała dziś na nasz stół. Przyszła do nas do domu pod postacią pięknej, pękatej, pomarańczowej damy...Już od jakiegoś czasu "chodziła za mną" myśl o kulinarnym eksperymencie z dynią w roli głównej. Pomyślałam sobie, że najlepszym wyjściem będzie ugotowanie zupy - kremu, gdyż ja kremy ogólnie lubię natomiast dla mojej Szarańczy taki typ zupy będzie najbardziej pożywny i treściwy. Był to mój debiut z wykorzystaniem tego wspaniałego warzywa we własnej kuchni i myślę, że nie było źle, jak na pierwszy raz i tak w ogóle. Zupa ta, która powstała po samodzielnym zmodyfikowaniu kilku znalezionych w internecie przepisów, nie wymaga ani dużo pracy ani jakichś specjalnych umiejętności. Dla chętnych podaje przepis, mi wyszło kilka porcji, tak myślę że na 2-3 dni dla mnie i Stonki, więc dla rodziny gdzie większość stanowią Duzi też wystarczy :)
ZUPA DYNIOWA:
- 1 kg dyni,
- 2 lub 3 marchewki,
- 1 średnia pietruszka,
- ćwiartka selera,
- nać pietruszki,
- gęsta śmietana,
- sól, pieprz
- ok. 1,5 litra bulionu ( ja miałam zamrożony własnowykonalnie uczyniony w przed czasie rosół z kury i dzisiaj przydał się idealnie ).
WYKONANIE:
- dynię obrać, wydrążyć miąższ z pestkami, pokroić w niekoniecznie regularną kostkę,
- pozostałe warzywa obrać i pokroić w małe części,
- do bulionu dodać warzywa i dusić pod przykryciem, kiedy już trochę zmiękną dodać dynię (szybciej mięknie i dodana za wcześnie może się całkiem rozgotować),
- przyprawić do smaku solą i pieprzem,
- po ugotowaniu warzyw rozdrobnić wszystko blenderem, w razie potrzeby rozrzedzić odrobiną wody...
PODAWAĆ:
- według uznania z sucharkami, prażonymi nasionami słonecznika lub dyni, drobnym makaronem...
- ja podałam z groszkiem ptysiowym, śmietaną i posiekaną natką pietruszki...
POLECAM na chłodne popołudnia, w mojej wersji wygląda tak:


Smakuje znakomicie ( według mnie i moich kochanych Głodomorków), więc na koniec najlepsza recenzja jaka mogła mi się przytrafić (talerz Starszaka, który ostatnio stał się "wybrednym" smakoszem i już nie pochłania wszystkiego jak kiedyś) :



SMACZNEGO !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz